Tuesday 1 September 2015

Kerajaan Beli Kapal Perang RM3B?

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mendakwa kerajaan Malaysia bakal membeli sebuah kapal perang Mistral yang dianggarkan berharga RM3 bilion.

Katanya, ia berdasarkan laporan antarabangsa yang bertajuk 'France Russia Mistral Ships Malaysia To Buy Aircraft Carrier' bertarikh 26 Ogos 2015 mengenai hasrat kerajaan tersebut.



Beliau berkata demikian ketika sidang medianya di Ibu Pejabat PKR, tadi.
Adakah satu kesalahan jika benar sekalipun kerajaan membeli kapal perang yang serba canggih dengan pelbagai teknologi moden terkini untuk aset ketenteraan dan untuk menjamin keselamatan negara?
Bila aset  ketenteraan kita ketinggal berbanding dengan aset ketenteraan  negara negara asia yang lain maka puak puak cekala PR akan kutuk dan komplen kerajaan, inilah sikap sebenar pembangkang apa yang kerajaan buat tak kena,
bila buat pun tak kena, dan jika berita yang bertajuk 'France Russia Mistral Ships  Malaysia To Buy Aircraft Carrier' ini palsu  adakah rafizi akan berkata "Isu dakwa kerajaan Malaysia bakal membeli sebuah kapal perang Mistral yang dianggarkan berharga RM3 bilion Tu dia Main Main Jer"
Sama macam Isu Tuduh Cincin Rosmah Rafizi kata Dia Main Main Jer fikir fikirkan lah kebodohan pembangkang, bila kantoi buat sesutau fitnah dia kata main main jer..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...