Monday 29 February 2016

Muhyiddin Lebih Penting Dari Mat Sabu – PKR


Tindakan pimpinan PKR seperti Setiausaha Agungnya, YB Rafizi Ramli dan Timbalan Presiden, Datuk Seri Azmin Ali menghulurkan salam persahabatan dan salam kerjasama ke atas mantan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin  yang digantung dari UMNO, adalah perkara biasa dalam politik.


Ini bukan pertama kai berlaku, malah ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat dari UMNO pada 1998, PAS adalah parti pertama yang mempelawa beliau untuk menyertainya dan diberikan jawatam tertentu, tapi sikap anti Israel PAS telah menyebabkan Anwar mengambil keputusan untuk menubuhkan PKR dari sebalik tirai besi pada ketika itu.

Jadi tidak ada apa yang dipelikkan dengan itu sehingga menjadi topik perbincangan di kalangan pimpinan Pakatan Harapan terutama dari Amanah – ia adalah perkara yang sangat biasa.

Lagipun Muhyiddin adalah bekas Timbalan Perdana Menteri dan beliau mempunyai sumber kewangan yang hampir tidak ada had.  Wang adalah penting untuk perjuangan politik Pakatan Harapan dan Muhyiddin adalah jawapan kepada masalah kewangan yang dihadapi Amanah sekarang.

PKR tahu itu dan tidak ada sebab kenapa parti Amanah perlu berkecil hati dengan salam yang dihulur PKR kepada Muhyiddin.

Posted By negara rakyat February 29, 2016 at 12:42 pm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...